perjantai 19. helmikuuta 2016

Eväshommat

Myönnetään, olen hullaantunut uuteen ruokavaliooni. Työn alla on siis kokeilu, joka on vähähiilihydraattinen, maidoton ja lihaton. Kalaa olen pariin otteeseen syönyt, mutta noudatan 90 %:sti kasvisruokavaliota. Kokeilu, johon en olisi uskonut ryhtyväni ikinä tai ainakaan ihan kevyin perustein. Niinpä pakkaan päivittäin töihin eväät ja olen inspiroitunut uusista mauista. Kukapa olisi uskonut, miten herkullista kasvisruoat ovat? No varmaan kaikki vegaanit :)

Eväiden pakkaamisen A ja O on hyvät rasiat. Onneksi allekirjoittaneen kaapeista löytyy kaikkea, minua voisi äkkiseltään luulla Tupperwaren myyjäksi. Sit vaan ruuat purkkeihi, purkit messiin ja menoksi. Korsikkatomaatit taas toimivat oivana eväänä niin junassa, leffassa kuin toimistollakin, eikä voi makuakaan moittia.


Kuvassa on eiliset evääni eli soijajogurttia mastikoiden, mulpereiden, goji-marjojen sekä kaakaonibsien kera, viherpirtelö ja kasvismunakas. Oikeat vegaanithan eivät syö mitään eläinperäistä eli munat ovat kiellettyjen listalla, mutta munista mää en luovu. Tuolla setillä jaksaa muuten painaa päivän duunit ja suunnata töistä treenisalille eli liikunta ei vaadi lihaa. Ja kun keho ei joudu polttamaan lihaa, on olo kevyt ja vireystaso 10+. Kandeis ehkä kokeilla!


Uusi suosikkievääni leffaan, junaan, toimistolle tai minne vain, ovat kirsikkatomaatit. Rasia maksaa alle pari euroa ja maku on ihan mmmmm. Huitasin keskiviikkona tomaatit naamariin junassa ja hyvin jaksoi kotiin asti. Puhtaat raaka-aineet ovat kyllä aika kova juttu! Miten se vaan pääsee välillä unohtumaan?


Olen myös kunnostautunut vihanneswokkien saralla. Ne ovat äärimmäisen nopea, herkullinen, värikäs ja täyttävä lounasvaihtoehto. Kuvassa vihreitä papuja, linssejä, punasipuli, kesäkurpitsaa, tomaatteja ja quornia. Sekaan vähän suolaa, pippuria ja savustettua paprikajauhetta sekä sitruunamehua ja kyllähän maistuu!

Näiden eväiden ansiosta pirteä minä on tehnyt comebackin. Olen taas elinvoimainen, jaksan innostua töistä ja olen löytänyt treeni-intoni. Olen jopa rikkonut omia ennätyksiäni treenisalilla. Maanantaina paukkui pystypunnerruksen tulokset, torstaina treeneissä tehty tempaus ja tänään kyykyissä tuli uudet lukemat. Vanha sanonta "Olet, mitä syöt" taitaa siis pitää paikkaansa.

-Virpi




Ei kommentteja: